Kako ste pa vi pripravljeni na zimo?

So v teh dneh tudi vašo tekočino za čiščenje vetrobranskih stekel presenetile temperature pod lediščem in je zmrznila, vi pa posledično niste mogli očistiti vetrobranskega stekla? Če se vam je to zgodilo, niste edini. Raziskava AMZS je pokazala, da je kar 30 odstotkom voznikov tekočina že kdaj zamrznila. Zanimivi so tudi drugi izsledki. Gre za nekatere dejavnike tveganja, ki sicer sami zase morda neposredno ne vplivajo na varnost voznika in drugih udeležencev v prometu, a njihova kombinacija, še zlasti v zahtevnejših zimskih razmerah, lahko pomembno poveča možnosti za prometno nesrečo, poleg tega pa so vozniki s pomanjkljivo pripravo vozila in pomanjkanjem določenih znanj in izkušenj med vožnjo manj samozavestni, kar seveda prav tako vpliva na varnost.

V spletni anketi na reprezentativnem vzorcu, ki smo jo pripravili v AMZS, izvedla pa jo je Mediana, je sodelovalo 518 anketirancev in anketirank, starih od 25 do 65 let, iz vseh slovenskih regij.

Po izkušnjah AMZS mnogi vozniki pripravo vozila na zimo povezujejo zgolj z menjavo pnevmatik. AMZS strokovnjaki izpostavljajo, da je to sicer pomemben, ne pa edini dejavnik, na katerega je treba biti pozoren. Kot je povedal Jurij Kočar, tehnični inštruktor AMZS, ob prihodu nižjih temperatur najpogosteje opažajo napake, kot so zamrznitev tekočine za pranje vetrobranskega stekla, odpoved akumulatorja, različne okvare na zavornem sistemu in podvozju, poškodbe in obrabo metlic brisalcev ipd.

Tehnična ustreznost vozila pomembno vpliva na varnost.

Izpostavimo zgolj, za marsikoga malenkost, kot je delovanje brisalcev. V situaciji, ko je zaradi megle, dežja ali snega vidljivost zmanjšana, in če brisalci ne delujejo, kot bi bilo treba, ob tem pa vozniku med vožnjo po mokri in spolzki cesti zmanjka še tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla, bo preglednost nad dogajanjem na cestišču bistveno slabša, s tem pa se poveča tveganje za prometno nesrečo,

je pogled na pomen ustrezne priprave vozila ponazoril Manuel Pungertnik, inštruktor varne vožnje in produktni vodja AMZS Šole vožnje.

Rezultati raziskave na žalost kažejo, da številni vozniki niso dovolj pozorni ali pa so tudi (pre)slabo poučeni o tem, kar je morda v primerjavi z vožnjo videti skorajda nepomembno, kljub temu pa lahko pomembno vpliva tako na varnost voznika in drugih udeležencev v prometu kot nenazadnje tudi na ekonomičnost vožnje,

je še dodal in poudaril, da si bodo v AMZS Šoli vožnje še nadalje prizadevali, da bodo kandidate ozaveščali tudi o pomenu dejavnikov, za katere je tudi raziskava pokazala, da se jih vozniki premalo zavedamo.

Vsem voznikom pa bi svetoval, da svoje znanje vseskozi nadgrajujejo na tečajih varne vožnje, še zlasti pred zimo, ko vemo, da bodo razmere za vožnjo zahtevnejše.

In kaj so ključne ugotovitve AMZS raziskave?

Med najbolj zanimivimi so:

  • 36 odstotkov voznikov na svojem avtomobilu ne bi znalo zamenjati kolesa;
  • 25 odstotkov voznikov ne bi znalo uporabiti dvigalke;
  • 11 odstotkov voznikov ne ve, kje je dvigalka v avtomobilu oziroma če vozilo dvigalko sploh ima;
  • 30 odstotkov voznikov ne zna preveriti globine dezena na pnevmatiki;
  • 22 odstotkov voznikov, mlajših od 35 let, ne zna preveriti tlaka v pnevmatikah;
  • 25 odstotkov voznikov nikoli ali pa le izjemoma preverja tlak v pnevmatikah;
  • 47 odstotkov voznikov meni, da znajo namestiti snežne verige;
  • 19 odstotkov voznikov pravi, da jim brisalci škripljejo;
  • 28 odstotkov voznikov ne zna uporabljati tempomata, ki ga imajo v avtomobilu;
  • 64 odstotkov voznikov ne ve, kolikšna je zavorna razdalja pri hitrosti 30 km/h;
  • 69 odstotkov voznikov je priznalo, da se jim je že pripetilo, da jim je med vožnjo zmanjkalo tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla;
  • 30 odstotkov voznikov je priznalo, da jim je tekočina že kdaj zmrznila;
  • 70 odstotkov voznikov je že imelo težave z zagonom motorja zaradi praznega akumulatorja;
  • 60 odstotkov voznikov, mlajših od 35 let, motorja ne bi znalo zagnati s pomožnimi kabli.

Jurij Kočar sicer poudarja, da lahko vozniki za ustrezno pripravo vozila marsikaj postorimo sami:

Letno tekočino za stekla moramo zamenjati z zimsko, za kar je treba poskrbeti, še preden se temperature spustijo pod ničlo. Sami lahko preverimo tudi metlice brisalcev. Vsako zaznano poslabšanje delovanja naj bo opomnik za menjavo. Strokovnjakom pa prepustite kontrolo hladilne tekočine, akumulatorja in ogrevalnega sistema. Naše člane in tudi druge voznike zato vabimo, da predvsem pred zimo in daljšimi vožnjami (kot na primer odhod na počitnice, službeno pot) opravijo servisni pregled vozila, ki ga nudimo v enotah AMZS in pri katerem naš mehanik v 16 korakih preveri ključne točke na vozilu. Mehanik za vsako točko poda oceno stanja ter predlog in oceno stroška v primeru potrebe po popravilu ali zamenjavi. Redna cena servisnega pregleda je 20 evrov, za AMZS člane pa je storitev brezplačna.

Kadar pa se voznikom na cesti zgodi kaj nepredvidljivega, lahko pokličejo AMZS na 1987. AMZS mehaniki kar šest od desetih okvar – in med te sodijo ravno izpraznjen akumulator, manjša okvara na hladilnem sistemu, predrta pnevmatika, menjava kolesa, pregorele varovalke, manjše okvare električne napeljave in podobno – odpravijo na licu mesta, kar pomeni, da lahko voznik nemoteno nadaljuje pot.

Če vam avto zaradi izpraznjenega akumulatorja ponagaja v domači garaži, pa pridemo tudi na dom,

še dodaja Kočar.

 

 

 

Oglasna sporočila